BEHANDELOVEREENKOMST
Verzoek deze behandelovereenkomst in te vullen. Velden met een * zijn verplicht.
Mocht je, na op ‘insturen’ te hebben geklikt, terugkomen bij het begin van de vragenlijst, dan betekent dat dat er ergens iets niet goed is ingevuld. Dat is in rood aangegeven.
De behandelovereenkomst wordt naar Sherpa verzonden via een beveiligde verbinding en je kunt deze binnen enkele dagen terugvinden in je cliëntportal van het EPD.
Voor is deze behandelovereenkomst?* Algemeen
De behandeling start met een intakegesprek, waarin de hulpvraag wordt besproken. Het aantal vervolgsessies wordt, indien mogelijk, vastgesteld.
Een sessie duurt 45 minuten uur per keer, hiernaast wordt 15 minuten voor interne verslaglegging gereserveerd.
Bij verhindering dient minimaal 24 uur van tevoren telefonisch te worden afgezegd
op telefoonnummer 06-48266753 (eventueel voicemail inspreken). Afspraken die niet of binnen 24 uur voor aanvang worden afgezegd, zullen worden gefactureerd.
Dossiervorming
De therapeut richt een dossier in, zowel electronisch als op papier. Hierin worden gegevens en andere stukken opgenomen voor zover deze relevant zijn voor een goede behandeling. De cliënt recht op inzage van het dossier tenzij de persoonlijke levenssfeer van een derde daarmee wordt geschonden.
Het dossier dient wettelijk 20 jaar bewaard te worden.
Vertrouwelijkheid van de therapie
De therapie is vertrouwelijk. De therapeut is niet gerechtigd inhoudelijke informatie uit de behandeling te delen met derden zonder voorafgaande toestemming van de cliënt.
Bij signalen van of vermoedens van geweld in de huiselijke sfeer volgt de therapeut de stappen uit de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling. In het dossier registreert de therapeut alle genomen stappen, de gemaakte afwegingen, de collegiale consultatie en de afweging om wel of geen melding te doen bij Veilig Thuis.
Betalingsvoorwaarden
De kosten voor een sessie met een cliënt zijn € 110,-. Voor het intakegesprek wordt €125/uur gerekend. De kilometervergoeding, voor bezoeken aan huis of instanties buiten Wilp, is € 0,50/km. Tevens wordt de reistijd voor de helft doorberekend.
Voor een telefonisch consult of correspondentie per e-mail kan de bestede tijd in rekening worden gebracht.
Er wordt niet standaard aan het einde van de behandeling een verslag verstrekt. Op verzoek is dit uiteraard wel mogelijk. Voor verslaglegging (bijvoorbeeld naar verwijzers) wordt de werkelijk bestede tijd in rekening gebracht (richtlijn: 1 – 1,5 uur).
Maandelijks ontvangt de cliënt een factuur op het in het intakeformulier aangegeven adres. De betalingstermijn bedraagt 14 dagen. Bij te late betaling wordt een betalingsherinnering verstuurd. Indien binnen acht dagen na het versturen van de betalingsherinnering niet is betaald, dan is de therapeut zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, danwel door derden te laten uitvoeren.
Bij een betalingsachterstand van meer dan een maand is de therapeut gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – de behandeling op te schorten tot aan de betalingsverplichting is voldaan.
Duur van de behandelovereenkomst
Deze overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van de behandeling. Na afloop eindigt de overeenkomst automatisch. De overeenkomst eindigt eerder door opzegging door een van de partijen of bij overlijden van de cliënt of de therapeut.
Is de zorg particulier of via ZIN/PGB? Lees goed de omschrijving hieronder!* Particulier: je betaalt zelf als ouders.
ZIN is Zorg In Natura. Dat betekent dat het via een contract met de gemeente gaat (op verwijzing van het CJG, huisarts of bijv Jeugdarts) en ouders zelf geen factuur krijgen.
PGB gaat via het Sociaal Team: je bent als ouders dan zelf budgethouder.
Vink hieronder aan welk traject/trajecten we hebben afgesproken* Vink hieronder aan welk traject/trajecten we hebben afgesproken:* We zijn overeengekomen om een onderzoek uit te voeren. Kruis hieronder aan welk onderzoek we hebben afgesproken. In alle gevallen is inbegrepen: intake, onderzoek, uitwerken tot verslag en uitslaggesprek. Aanvullende acties, zoals bijv. schoolobservatie of uitgebreid contact met de leerkracht of andere hulpverleners, zijn niet inbegrepen.
Aansluitend aan het onderzoek kan besloten worden tot begeleiding van het kind, ouderbegeleiding en/of een adviesgesprek of begeleiding van school/leerkracht. Indien begeleiding van uw kind al op voorhand bekend is, kunt u dat ook aankruisen.
Ouderbegeleiding bestaat uit één of meerdere gesprekken met één of beide ouders, waarin zorgen, twijfels en/of vragen rondom de opvoeding besproken worden.
Een ouderbegeleidingsgesprek duurt 1-1,5 uur.
Algemeen
De behandeling start met een intakegesprek met beide ouders/voogd, gevolgd door een fase van (vaak) vijf sessies. Dan volgt er een oudergesprek om de voortgang van de therapie te bespreken en om het vervolgtraject samen te bepalen. Na elke vijf sessies vindt in principe een oudergesprek plaats. Van dit schema kan worden afgeweken naar behoefte. Contact met school kan onderdeel uitmaken van het traject, in overleg.
Een kindsessie duurt 45 minuten uur per keer, hiernaast wordt 15 minuten voor interne verslaglegging gereserveerd. Een ouder- of schoolgesprek duurt 1-1,5 uur.
De therapeut informeert ouders/voogd over de aard, het doel en de indicatieve duur van de behandeling, over de gevolgen en/of risico’s en mogelijke alternatieven. Ook het kind wordt geïnformeerd, afgestemd op zijn leeftijd en mogelijkheden.
Ouders werken, voor zover dit binnen hun mogelijkheden ligt, actief mee aan de therapie middels de oudergesprekken.
Verhindering
Bij verhindering dient minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd, per e-mail of telefonisch, op telefoonnummer 06-48266753 (eventueel voicemail inspreken). Afspraken die niet of binnen 24 uur voor aanvang worden afgezegd, zullen worden gefactureerd.
Toestemming inwinnen/verstrekken informatie derden en ondertekening
Hierbij geef ik wel/geen toestemming om bij de volgende personen/instanties informatie in te winnen danwel overleg te plegen/informatie te verstrekken (indien aan de orde zal per keer specifiek om toestemming gevraagd worden):
Toestemming huisarts* Gegevens huisarts
Toestemming specialist* Gegevens specialist
Toestemming therapeut/hulpverlener* Gegevens therapeut/hulpverlener
Toestemming overige* Gegevens overige hulpverleners
Ondertekening
Gegevens cliënt*
Handtekening*
Handtekening Praktijkhouder A.H. Neuteboom (niet invullen)
Dossiervorming
De therapeut richt een dossier in. Hierin worden gegevens en andere stukken opgenomen voor zover deze relevant zijn voor een goede behandeling van de cliënt. Het kind of zijn ouders/voogd heeft recht op inzage van het dossier tenzij de persoonlijke levenssfeer van een derde daarmee wordt geschonden of dit niet in het belang is van de cliënt.
Het dossier dient wettelijk 20 jaar bewaard te worden.
Vertrouwelijkheid van de therapie
Het kind is de cliënt. De therapeut werkt dan ook in dienst van de belangen van het kind en volgens het Verdrag van de Rechten van het Kind.
Inhoudelijke informatie vanuit de therapie wordt in de oudergesprekken alleen dan besproken als het kind de therapeut daarvoor toestemming gegeven heeft. Het belang van het kind is leidend. De therapeut verstrekt gegevens betreffende het kind niet aan derden, tenzij de ouders/voogd (en het kind zelf, indien tussen 12-16 jaar) daarvoor schriftelijk toestemming hebben gegeven, de wet een uitzondering bevat of er sprake is van een conflict van plichten.
Bij signalen van of vermoedens van geweld in de huiselijke sfeer volgt de therapeut de stappen uit de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling. In het dossier van het kind registreert de therapeut alle genomen stappen, de gemaakte afwegingen, de collegiale consultatie en de afweging om wel of geen melding te doen bij Veilig Thuis.
Betalingsvoorwaarden
De kosten voor een kindsessie zijn € 110,-. Een intakegesprek, oudergesprek of een schoolobservatie kost
€ 125,- per uur. De kilometervergoeding, voor bezoeken aan scholen of instanties buiten Wilp, is € 0,50/km. Tevens wordt de reistijd voor de helft doorberekend.
Voor een telefonisch consult of correspondentie per e-mail kan de bestede tijd in rekening worden gebracht. Bij een enkel kort contact zal dat niet het geval zijn; wanneer er meer tijd mee gemoeid is, zal de bestede tijd wel worden gefactureerd.
.
Er wordt niet standaard aan het einde van de behandeling een verslag verstrekt. Op verzoek is dit uiteraard wel mogelijk. Voor verslaglegging (bijvoorbeeld naar school of verwijzers) wordt de werkelijk bestede tijd in rekening gebracht (richtlijn: 1 – 1,5 uur).
Intelligentieonderzoek wordt vooraf gefactureerd. Voor sessies geldt: maandelijks ontvangen de ouders/verzorgers een factuur op het in het intakeformulier aangegeven adres. De betalingstermijn bedraagt 14 dagen. Bij te late betaling wordt een betalingsherinnering verstuurd. Indien binnen acht dagen na het versturen van de betalingsherinnering niet is betaald, dan is Sherpa zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren.
Bij een betalingsachterstand van meer dan een maand is Sherpa gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – de behandeling op te schorten tot aan de betalingsverplichting is voldaan.
Duur van de behandelovereenkomst
Deze overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van het onderzoek, de behandeling of de gesprekken. Na afloop eindigt de overeenkomst automatisch. De overeenkomst eindigt eerder door opzegging door een van de partijen of bij overlijden van de cliënt of de therapeut.
Toestemming inwinnen/verstrekken informatie derden en ondertekening
Hierbij geven wij wel/geen toestemming om bij de volgende personen/instanties informatie in te winnen danwel overleg te plegen/informatie te verstrekken (indien aan de orde zal per keer specifiek om toestemming gevraagd worden):
Toestemming huisarts* Gegevens huisarts
Toestemming specialist* Gegevens specialist
Toestemming therapeut/hulpverlener* Gegevens therapeut/hulpverlener
Toestemming school* Gegevens school
Toestemming anderen Gegevens anderen
Ondertekening
De ouders/voogd van
Adresgegevens*
Verklaren zich akkoord met de inhoud van de behandelovereenkomst.
Handtekening ouder/verzorger 1*
Handtekening ouder/verzorger 2
Handtekening cliënt
Handtekening praktijkhouder A.H. Neuteboom (niet invullen)
We zijn overeengekomen om een onderzoek uit te voeren. Kruis hieronder aan welk onderzoek we hebben afgesproken.
Maak een keuze* Hierbij wordt in een ochtend een intelligentietest afgenomen, hetgeen leidt tot een beeld van het intelligentieprofiel van een kind.
Dit bestaat uit, over twee ochtenden verdeeld, een intelligentietest, aanvullende testjes, spelletjes, vragenlijsten (zowel voor het kind, als voor ouders en evt school) en observaties die, naast een intelligentieprofiel, leiden tot een breed beeld van (afhankelijk van de hulpvraag) leerstrategieën, en/of sociaal en emotioneel welbevinden en/of executieve functies en/of een neuropsychologisch beeld (zoals bijv mbt aandacht, geheugen, concentratie) en aandachtspunten van een kind.
Aansluitend aan het onderzoek kan besloten worden tot begeleiding van het kind, ouderbegeleiding en/of een adviesgesprek of begeleiding van school/leerkracht.
Algemeen
De behandeling start met een intakegesprek met beide ouders/voogd, gevolgd door een diagnostische fase van (vaak) vijf sessies. Dan volgt er een oudergesprek om de voortgang van de therapie te bespreken en om het vervolgtraject samen te bepalen. Na elke 5 sessies vindt in principe een oudergesprek plaats. Van dit schema kan worden afgeweken naar behoefte. Contact met school kan onderdeel uitmaken van het traject, in overleg.
Een kindsessie duurt 45 minuten uur per keer, hiernaast wordt 15 minuten gereserveerd voor voorbereiding en interne verslaglegging. Een ouder- of schoolgesprek duurt 1-1,5 uur.
De therapeut informeert ouders/voogd over de aard, het doel en de indicatieve duur van de behandeling, over de gevolgen en/of risico’s en mogelijke alternatieven. Ook het kind wordt geïnformeerd, afgestemd op zijn leeftijd en mogelijkheden.
Ouders werken, voor zover dit binnen hun mogelijkheden ligt, actief mee aan de therapie middels de oudergesprekken.
Verhindering
Bij verhindering dient minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd, per e-mail of telefonisch, op telefoonnummer 06-48266753 (eventueel voicemail inspreken). Afspraken die niet of binnen 24 uur voor aanvang worden afgezegd, zullen worden doorberekend.
Dossiervorming
Sherpa richt een dossier in. Hierin worden gegevens en andere stukken opgenomen voor zover deze relevant zijn voor een goede behandeling van de cliënt. Het kind of zijn ouders/voogd heeft recht op inzage van het dossier tenzij de persoonlijke levenssfeer van een derde daarmee wordt geschonden of dit niet in het belang is van de cliënt.
Het dossier dient wettelijk 20 jaar bewaard te worden, vanaf de 18e verjaardag van een minderjarige.
Vertrouwelijkheid van de therapie
Het kind is de cliënt. Sherpa werkt dan ook in dienst van de belangen van het kind en volgens het Verdrag van de Rechten van het Kind.
Inhoudelijke informatie vanuit de therapie wordt in de oudergesprekken alleen dan besproken als het kind de therapeut daarvoor toestemming gegeven heeft. Het belang van het kind is leidend. De therapeut verstrekt gegevens betreffende het kind niet aan derden, tenzij de ouders/voogd (en het kind zelf, indien tussen 12-16 jaar) daarvoor schriftelijk toestemming hebben gegeven, de wet een uitzondering bevat of er sprake is van een conflict van plichten.
Bij signalen van of vermoedens van geweld in de huiselijke sfeer volgt de therapeut de stappen uit de Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling. In het dossier van het kind registreert de therapeut alle genomen stappen, de gemaakte afwegingen, de collegiale consultatie en de afweging om wel of geen melding te doen bij Veilig Thuis.
Betalingsvoorwaarden
U heeft een beschikking van de gemeente ontvangen voor Zorg in Natura (ZIN) of een Persoonsgebonden Budget (PGB). Hierin zijn uren, start- en einddatum en tarief vastgelegd.
Er wordt niet standaard aan het einde van de behandeling een verslag verstrekt. Op verzoek is dit uiteraard wel mogelijk. Voor verslaglegging (bijvoorbeeld naar school of verwijzers) wordt de werkelijk bestede tijd in rekening gebracht (richtlijn: 1 – 1,5 uur).
Aanvullende voorwaarden PGB
Indien het door de gemeente afgesproken uurtarief voor het PGB lager is dan €110, danwel €125,(de Sherpa-uurtarieven), ontvangt u als ouders maandelijks een aanvullende factuur voor het verschil tussen de PGB-vergoeding en dit tarief. Deze aanvullende factuur dient u zelf te betalen.
De betalingstermijn, in geval van de aanvullende voorwaarden, bedraagt 14 dagen. Bij te late betaling wordt een betalingsherinnering verstuurd. Indien binnen acht dagen na het versturen van de betalingsherinnering niet is betaald, dan is Sherpa zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, danwel door derden te laten uitvoeren.
Bij een betalingsachterstand van meer dan een maand is Sherpa gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – de behandeling op te schorten tot aan de betalingsverplichting is voldaan.
Duur van de behandelovereenkomst
Deze overeenkomst wordt aangegaan voor de duur die is vastgelegd in de beschikking. Na afloop eindigt de overeenkomst automatisch. De overeenkomst eindigt eerder door opzegging door een van de partijen of bij overlijden van de cliënt of de therapeut.
Toestemming inwinnen/verstrekken informatie derden en ondertekening
Hierbij geven wij wel/geen toestemming om bij de volgende personen/instanties informatie in te winnen danwel overleg te plegen/informatie te verstrekken (indien aan de orde zal per keer specifiek om toestemming gevraagd worden):
Toestemming huisarts* Gegevens huisarts
Toestemming specialist* Gegevens specialist (welke discipline)
Toestemming therapeut/hulpverlener* Gegevens therapeut/hulpverlener
Toestemming school* Gegevens school
Toestemming anderen Gegevens anderen
De ouders/voogd van
Adresgegevens*
Handtekening ouder/verzorger 1*
Handtekening ouder/verzorger 2
Handtekening cliënt
Handtekening Praktijkhouder A.H. Neuteboom (niet invullen)